HTML

Magamról

sokat kell még tanulnom

photo.jpg

laudáció, reklamáció, promóció

Címkék

2003 (2) 2004 (2) 2005 (6) 2006 (9) 2007 (22) 2008 (17) 2009 (18) 2010 (12) 2011 (6) 2HA (1) achs (1) alana (1) alföld (3) asch (1) aszú (4) bakó ambrus (1) balassa (2) balaton (5) barta károly (1) béla és bandi (1) béres (1) bikavér (4) blain gagnard (1) blauburger (1) bodri (2) bodvin (1) boglár (1) bordeaux (2) borfesztivál (1) borkonyha (1) borműhely (1) bott frigyes (1) bott pince (1) bujdosó (1) burgundia (3) bussay (2) cabernet franc (3) cabernet sauvignon (3) cellar del pont (1) cezar (2) chablis (1) chardonnay (2) chateau cambon la pelouse (1) chryseia (1) csopak (1) cuvée (10) demeter zoltán (3) demján (1) dereszla (2) dézsma pince (1) disznókő (1) dobogó (1) domaine armand rousseau (1) domaine chandon de briailles (1) domaine georges roumier (1) domaine luc regis pavelot (1) domaine romanée conti (1) domain (1) dropshop (4) drop shop (1) dr loosen (1) dúzsi (1) ebner (1) édes (2) eger (6) ego (2) egypontos (1) előre mutató javaslat (1) erzsébet pince (1) étel (1) etyek (1) eudald massana noya (1) ezerjó (1) fehér (2) fekete béla (1) ferenc pince (1) fesztivál (2) feudi di san grergorio (1) figula (1) font (1) fritz (2) füleky (4) furmint (8) gál tibor (2) garamvári (1) gasztro (1) gedeon (1) gere (2) gesellmann (1) gizella pince (3) goodbye (1) görögszó (1) halászlé (1) halmosi (1) hans igler (1) hárompontos (1) hárságyi (2) hárslevelű (6) hatpontos (21) házasítás (1) helesfa (1) hétpontos (14) hollóvár (1) homola (1) igt (1) ikon (1) irsai olivér (2) istvándy (1) iványi (2) jandl (1) janus (1) juhfark (3) kabócás (1) kadarka (4) kamptal (2) karácsony (1) karner (2) katona borház (1) kékfrankos (10) kéknyelű (1) kerkaborum (1) késői szüret (1) kétpontos (1) kikelet (3) kilencpontos (3) királyudvar (1) kiss gábor (1) kistücsök (1) kökény és fia (1) konyári (1) kóstoló (1) kreinbacher (2) krems (1) kremstal (2) kühn (1) laposa (3) lavantureaux (1) légli (2) légli géza (2) légli ottó (1) lenkey géza (1) lisicza (1) losonci (4) luka (1) mád (2) magyar (1) maremma (1) márkvárt (1) máté (1) matias (3) mátra (5) maurer (1) maurus (1) merfelsz (1) merlot (2) molnár (1) mondovino (2) mór (1) moric (1) mosel (1) négypontos (11) németh atila gábor (1) niepoort (1) nyakas (1) nyolcpontos (4) olaszrizling (6) orosz gábor (2) orsolya (6) osztrák (3) ötpontos (20) pálffy (1) patricius (1) pécs (2) pezsgő (1) pfalz (1) pfneiszl (1) pinceáron (2) pinot noir (2) pirosbor (1) pócz (1) pontica (1) portói (1) portugál (2) portugieser (1) pósta borház (1) prager (1) programajánló (1) rajnai (1) rajnai rizling (3) ráspi (8) rheingau (2) royal tokaj (2) rozé (2) salomon (1) sárgamuskotály (2) sauvignon blanc (1) scheiblhofer (1) scheller (1) schwarz (1) sebestyén (1) siller (1) somló (2) somlói apátsági pince (3) somogyi tibor (1) sopron (3) spanyol (1) st andrea (1) st urbans hof (1) szamorodni (1) szarka pince (2) szászi (3) százrejtekű (1) szecskő (1) szekszárd (8) szeleshát (1) szentesi (3) szent anna borház (1) szent györgy hegy (1) szent tamás pince (1) szepsy (2) szeremley (1) szigliget (1) szürkebarát (1) takler (1) tenuta sette ponti (1) tihany (1) tokaj (9) tokaj classic (1) tokaj nobilis (4) tokaj reneszánsz (1) toszkán (1) toszkána (1) tóth istván (2) tringa (1) tschida (1) umathum (2) váli (2) varga (2) variszkusz (1) velence (1) villány (4) villa huesgen (1) vinho verde (1) vinoport borbár (1) viognier (1) vissy pince (1) vylyan (1) wachau (3) weil (1) weinbau schiefer (1) weninger (2) zala (2) zéta (1) zöldveltelini (1) zweigelt (2) Címkefelhő

Mondjátok

  • ungert (törölt): szerettem az ittenieket(nem a borok hajszálhasogató kivesézése miatt), hanem a barátságos hangulat... (2012.07.28. 16:39) Exit music (for a blog)
  • ungert (törölt): tetszetős nyári fehérbor ez, azokat az időket juttatta eszembe(haj de rég volt, két éve..), amikor... (2012.07.05. 13:40) Balaton
  • Szomjas Gödény: @demisec: Meg, hát! (2012.07.04. 23:05) El vagyok törődve
  • demisec: én novemberben kóstoltam, akkor tetszett ez a bor. Nem éreztem unalmasnak, még egy Orsolya mellett... (2012.06.08. 17:23) Semmi különös
  • Szomjas Gödény: Jó az új kép! (2012.06.03. 10:27) Ezt már töltsük szét

Karner Gábor Vitézföldi Kékfrankos 2009

vörös és fehér 2010.11.26. 09:00

Születésnapi bulit tartott a Terroir club, ezúton is sok boldogot nekik. 200 embert engedtek be a Festetics palotába, Kató András szerint így garantálható, hogy kóstolni is lehet, nyugodt körülmények között. Örültem, hogy ezt a rendezvényt választottam, nem amazt, noha itt nem volt díjkiosztó gála sem. Voltak viszont remek fehérborok, és bár eredetileg Cava-t terveztem inni elsőnek, ezt akkor felejtettem el, mikor az ajtón belépve Bodó Józsefbe botlottam, így a Bott pincével kezdtem a kóstolást. Gyorsan meg is kóstoltam a 2009-es Határi furmintot, üde, gyümölcsös, friss volt, nagyon jól csúszott. A 2008-as Csontost pedig most kéne piacra dobni, tele van érlelési aromákkal, már-már petrolos is. Nagyon minerális, nagyon összetett bor, kerestem nála szebbet, de nem igen találtam. Azért átmentem Eudald Massana Noya Cava-ihoz, hármat is kóstoltam, leginkább a Cava Mil-lenni Brut Nature NV tetszett, a nyers, élesztősebb illatokért, ízekért jobban rajongok, ezek szerint. Mentem tovább, fehéreket inni, Takács Lajos 2009-es sora most nem nyűgözött le, az olaszrizling kicsit unalmasnak tűnt, a furmint messze nem volt olyan színes (de olyan büdös sem), mint a 2008-as, a hárslevelűk így toronymagasan kiemelkedtek, különösen a novemberi szüretelésűt szerettem, nagyon. A markáns somlaiak után hallatlanul elegáns tokajit ittam, a Királyudvar nagyon erős sorral érkezett, a 2008-as Sec, de különösen a Demi-sec lenyűgözött, szerintem 8 pont környékén tanyázhat ez a tétel. Egy kiemelkedő fehér sort találtam még, Bott Frigyes 2009-esei egytől egyig remekek, ha ki kéne valamit emelnem, az a Vinculum juhfark lenne, de ezen a rajnai szerintem megsértődne.

Kreinbacherék 2008-as syrah-jával tértem át a vörösökre, könnyed, fűszeres, ásványos terroir-bor volt az, most kifejezetten szerettem, nem mindig voltam így ezzel. Aztán Karner Gáborhoz mentem, próbálkozok vele és a boraival rendületlen, azt hiszem most áttörést értünk el. A 2009-es sillerben is már örömömet leltem, kellemesen gyümölcsös, tartalmas a kékfrankosból készített pirosbor, de ami igazán lehengerelt, az a cikk címadó bora. Még csak hordóminta, az is csak pár hete, eddig ugyanis a két hét héjon áztatás után seprőn volt tartva a bor, tartályban, innentől én szurkolok, hogy ne menjen félre ez az anyag. Fűszerek, gyümölcsök, savak és tanninok szép egyensúlyban voltak - várom a végeredményt. Ugyanezt a bort a mátrai Tőkések kóstolón a nap borának választottam, részletesen arról a rendezvényről nem írok, véleményemet Albert megírta, hasonlóan pozitív meglepetés volt nekem is az eddig ismeretlen pincék kínálata. Na de hogy ne csak örömködjek Karner Gáboron: a 2008-as Tavaszföld kékfrankos nagyon nem tetszett, a 16 feletti alkohol csípett, az illatában enyhe erjedési zavart éreztem, és a 2007-es Vitézföld sem lopta be magam a szívembe. Az mondjuk megnyugtatott, hogy Gábor szerint kb. egy hétig érdemes bontás után levegőztetni a bort - ha ez így van, akkor frissen bontva igyák csak meg a wine expertek. Hogy a Terroir születésnapon nem ez lett a nap bora, arról Ráspi Electusa tehetett egyfelől, másrészt pedig a priorati Celler del Pont 2007-es Lo Givot-ja, végül ez utóbbit szerettem most jobban. Grenache, carignan, cabernet sauvignon és syrah alkotja ezt a bort, ami sűrű volt, színes, izgalmas, ásványos. Szerettem még Maurer Oszkár kadarkáit, volt kettő is belőle, ugyanaz a klón, az egyik 1880-as telepítésű, és az alföldi részen szüretelték, a másik ennek Szerémségbe telepített változata - utóbbi talán szűztermés is volt, mindenesetre tartalmasnak, hosszúnak találtam.

A végén édesborokat ittam, sem a Királyudvar 2008-as Lapis édesét, sem a 2000-es Lapis aszút nem volt szívem kiköpni, de a Bott-rytis is lecsúszott könnyedén. Sajnos Demeter Zoltán későn érkezett, így a száraz furmintjára már nem volt erőm, viszont a 2009-es Főbornál jobb, elegánsabb édes bort nem találtam az est során.

Címkék: ráspi királyudvar hollóvár kreinbacher demeter zoltán karner bott frigyes maurer bott pince eudald massana noya cellar del pont

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borvirag.blog.hu/api/trackback/id/tr132471056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.26. 09:42:16

Köszi az írást, már megijedtem, hogy senki nem akar az eseményről tudósítani :)

shiraz 2010.11.26. 11:34:13

Gábor,
Köszönöm, hogy eljöttél és leírtad a kedvenceidet.
üdv
András

mossberg operator 2010.11.26. 19:55:55

Hello!

A Maurer 1880-as Kadarkaval kapcsolatban kerdeznek. Tudsz meg barmi egyeb infot? toketerheles,stb. Hol lehet kapni? Esetleg reszletes kostolasi jegyzetet nem tervezel?

Koszonom.

vörös és fehér 2010.11.27. 12:16:37

@londonercsecse: terroir forgalmazza, nyilván (http://www.terroirclub.hu/index.php?data[mid]=3&data[id]=341), mást nem tudok róla, de előbb utóbb sort kerítek rá, illetve legszívesebben a két maurer kadarkát egymás mellé kóstolnám. Akkor majd utánaérdeklődök ezeknek a dolgoknak is.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.28. 08:58:11

Jó beszámoló.

Ha jól tudom akkor a szülinapi bulira a Somlói Tavasz egyesületileg volt meghívva. Az ugye Györgykovács Imre, Dénes Hegybirtok, Laposa és Kreinbacher.
Ezen négyesfogat (tulajdonképpen ötös, de a Szent Ilona az mégiscsak Kreinbacher) fehéreire már nem jutott kapacitásod, vagy nem volt olyan tétel ami említendő lehetne?

2010.11.28. 10:32:17

@BZoltan: kibicként: kreinbacher öreg tőkék 2007 most nagyon jó formában volt, májusban még annyira nem nyűgözött le. kőkonyha szintén. györgykovács sora szerintem a "szokásos", azaz: tiszta, könnyed, jó ivású, szép borok (talán bott frigyesnél éreztem ugyanezt, de ott még erősebben, és összességében jobban tetszett az a sor).

cava ügyben egyetértek v&f-fel, édes fehérekből én még kiemelném a királyudvar ilona 2003-ast (elképesztően szép bor, nálam határozottan megelőzte az aszút) a demeter zoli főbor mellé.

vörösökből nagyot szólt az itt említetteken felül még a ráspi pinot, és nekem spanyol barátainktól jobban ízlett (főleg, ha az árakra is gondolok) a középső ("negra"), mint a lo givot priorat.

vörös és fehér 2010.11.28. 12:01:27

@BZoltan: Dénest és Laposát most kihagytam, őket nemrég kóstoltam, és nem hoztak annyira lázba. Kreinbachernél egyetértek Parcival, az öreg tőkék nagyon szép volt, nekem a kőkonyha nem jött be annyira, a Györgykovács sor meg egységes, de nekem egy kicsit unalmas, itt-ott (talán a furmintnál legerősebben) savhangsúlyos volt - a cikkben meg próbáltam kiemelni a legérdekesebbeket inkább. Több bor, akár termelő is, ezért maradt ki.

2010.11.28. 16:04:35

@vörös és fehér: tényleg, dénes és laposa nekem is kimaradt.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.28. 19:05:25

@vörös és fehér: Köszi.

Végülis a Somlói Tavasznak ez a buli a szokásos őszi Somló kóstoló helyett volt. Talán jobb is volt ez így.
süti beállítások módosítása