HTML

Magamról

sokat kell még tanulnom

photo.jpg

laudáció, reklamáció, promóció

Címkék

2003 (2) 2004 (2) 2005 (6) 2006 (9) 2007 (22) 2008 (17) 2009 (18) 2010 (12) 2011 (6) 2HA (1) achs (1) alana (1) alföld (3) asch (1) aszú (4) bakó ambrus (1) balassa (2) balaton (5) barta károly (1) béla és bandi (1) béres (1) bikavér (4) blain gagnard (1) blauburger (1) bodri (2) bodvin (1) boglár (1) bordeaux (2) borfesztivál (1) borkonyha (1) borműhely (1) bott frigyes (1) bott pince (1) bujdosó (1) burgundia (3) bussay (2) cabernet franc (3) cabernet sauvignon (3) cellar del pont (1) cezar (2) chablis (1) chardonnay (2) chateau cambon la pelouse (1) chryseia (1) csopak (1) cuvée (10) demeter zoltán (3) demján (1) dereszla (2) dézsma pince (1) disznókő (1) dobogó (1) domaine armand rousseau (1) domaine chandon de briailles (1) domaine georges roumier (1) domaine luc regis pavelot (1) domaine romanée conti (1) domain (1) dropshop (4) drop shop (1) dr loosen (1) dúzsi (1) ebner (1) édes (2) eger (6) ego (2) egypontos (1) előre mutató javaslat (1) erzsébet pince (1) étel (1) etyek (1) eudald massana noya (1) ezerjó (1) fehér (2) fekete béla (1) ferenc pince (1) fesztivál (2) feudi di san grergorio (1) figula (1) font (1) fritz (2) füleky (4) furmint (8) gál tibor (2) garamvári (1) gasztro (1) gedeon (1) gere (2) gesellmann (1) gizella pince (3) goodbye (1) görögszó (1) halászlé (1) halmosi (1) hans igler (1) hárompontos (1) hárságyi (2) hárslevelű (6) hatpontos (21) házasítás (1) helesfa (1) hétpontos (14) hollóvár (1) homola (1) igt (1) ikon (1) irsai olivér (2) istvándy (1) iványi (2) jandl (1) janus (1) juhfark (3) kabócás (1) kadarka (4) kamptal (2) karácsony (1) karner (2) katona borház (1) kékfrankos (10) kéknyelű (1) kerkaborum (1) késői szüret (1) kétpontos (1) kikelet (3) kilencpontos (3) királyudvar (1) kiss gábor (1) kistücsök (1) kökény és fia (1) konyári (1) kóstoló (1) kreinbacher (2) krems (1) kremstal (2) kühn (1) laposa (3) lavantureaux (1) légli (2) légli géza (2) légli ottó (1) lenkey géza (1) lisicza (1) losonci (4) luka (1) mád (2) magyar (1) maremma (1) márkvárt (1) máté (1) matias (3) mátra (5) maurer (1) maurus (1) merfelsz (1) merlot (2) molnár (1) mondovino (2) mór (1) moric (1) mosel (1) négypontos (11) németh atila gábor (1) niepoort (1) nyakas (1) nyolcpontos (4) olaszrizling (6) orosz gábor (2) orsolya (6) osztrák (3) ötpontos (20) pálffy (1) patricius (1) pécs (2) pezsgő (1) pfalz (1) pfneiszl (1) pinceáron (2) pinot noir (2) pirosbor (1) pócz (1) pontica (1) portói (1) portugál (2) portugieser (1) pósta borház (1) prager (1) programajánló (1) rajnai (1) rajnai rizling (3) ráspi (8) rheingau (2) royal tokaj (2) rozé (2) salomon (1) sárgamuskotály (2) sauvignon blanc (1) scheiblhofer (1) scheller (1) schwarz (1) sebestyén (1) siller (1) somló (2) somlói apátsági pince (3) somogyi tibor (1) sopron (3) spanyol (1) st andrea (1) st urbans hof (1) szamorodni (1) szarka pince (2) szászi (3) százrejtekű (1) szecskő (1) szekszárd (8) szeleshát (1) szentesi (3) szent anna borház (1) szent györgy hegy (1) szent tamás pince (1) szepsy (2) szeremley (1) szigliget (1) szürkebarát (1) takler (1) tenuta sette ponti (1) tihany (1) tokaj (9) tokaj classic (1) tokaj nobilis (4) tokaj reneszánsz (1) toszkán (1) toszkána (1) tóth istván (2) tringa (1) tschida (1) umathum (2) váli (2) varga (2) variszkusz (1) velence (1) villány (4) villa huesgen (1) vinho verde (1) vinoport borbár (1) viognier (1) vissy pince (1) vylyan (1) wachau (3) weil (1) weinbau schiefer (1) weninger (2) zala (2) zéta (1) zöldveltelini (1) zweigelt (2) Címkefelhő

Mondjátok

  • ungert (törölt): szerettem az ittenieket(nem a borok hajszálhasogató kivesézése miatt), hanem a barátságos hangulat... (2012.07.28. 16:39) Exit music (for a blog)
  • ungert (törölt): tetszetős nyári fehérbor ez, azokat az időket juttatta eszembe(haj de rég volt, két éve..), amikor... (2012.07.05. 13:40) Balaton
  • Szomjas Gödény: @demisec: Meg, hát! (2012.07.04. 23:05) El vagyok törődve
  • demisec: én novemberben kóstoltam, akkor tetszett ez a bor. Nem éreztem unalmasnak, még egy Orsolya mellett... (2012.06.08. 17:23) Semmi különös
  • Szomjas Gödény: Jó az új kép! (2012.06.03. 10:27) Ezt már töltsük szét

Szarka Pince Mádi Sárgamuskotály 2009

vörös és fehér 2011.01.10. 09:00

Kezdjük a végével: ti hogy vesztek bort? Mármint arra vagyok kíváncsi, hogy a megszokott, ismert termelők tételein túl, ki, hogyan fedez fel valami újat? Elmondom, hogy én hogyan csinálom. Elsősorban borkóstolókon, bemutatókon találkozom újdonságokkal. A Várban lenne legnagyobb lehetőségem ismerkedni, de ott ez sosem szokott összejönni, meg aztán ott a kispincék nem is nagyon tudnak jelen lenni. Maradnak a kisebb kóstolók, nagyobbra egy ideje nem járok, fenének sem hiányzik a meleg, meg a tömeg. Pinceáron, Kézműves borok háza kóstolókon találok néha újdonságot, aztán a következőn persze már ott sem. Ilyenkor maradnak a megbízható kereskedők. Szerencsére több helyen is azzal fogadnak, hogy milyen új pincét találtak, kóstoljam már meg én is, ha tehetem, veszek is pár palack újdonságot ilyenkor. Így találtam rá a mostanában a Hárságyi pincére, Tringáékra, meg erre a borra. A Kézműves Borok Házába ugrottam be az ünnepek előtt, hogy vegyek egy Szentesi pezsgőt (majd egyszer megírom azt is), Szentesi pedig megkérdezte, hogy kóstoltam-e már a Szarka sárgamuskotályt. Dicsérte, elhittem, hazavittem, kidugóztam hát. Eközben gyorsan végiggondoltam, milyen tapasztalatom van nekem tokaji sárgamuskotályokkal. Csak jók, mosolyodtam el, Demeter Zoltán a sűrű, koncentrált Anett-tel engem is elvarázsolt már, ha írtam volna róla, nálam is kilencet kapott volna. Szerettem többször is Bárdos Saroltáék kifejezetten könnyed, légies Nobilis muskotályát, de jól esett a hasonló stílusú Patrícius is már. Amikor a pohárba beleszagoltam, már sejtettem, itt a sűrűbb verziót kapom, olajosan mozogott a bor a poharamban, és a színe is szalmasárga volt. Illatában kis édes fűszert találtam, mondjuk fahéjat és szegfűszeget, és rengeteg érett muskotály szőlőt. Kóstolva is elsősorban a gyümölcsösség, a krémesség tűnik fel, a hosszú, fűszeres lecsengés után viszont azt éreztem: nem telített el a bor. Úgyhogy töltöttem még, meg még egy kicsit, amíg a félliteres palacknak vége nem lett. A hét pontot szerintem megugrotta, komplexitásban, rétegezettségben azért messze elmaradt Demeter Zoltán Anett borától, de szerencsére árban is. Persze ha lenne memóriám, emlékeztem volna rá, hogy a pincétől nyugodtan el is várhatom ezt a minőséget, hisz náluk magasan van a léc.

Címkék: tokaj hétpontos sárgamuskotály édes mád 2008 szarka pince

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borvirag.blog.hu/api/trackback/id/tr762571540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása